I 1990'erne var den unge Jesper Koch Sønderjyllands største gastronomiske talent, og karrieren har siden ført ham i forskellige retninger, men nu vil han atter gøre sig gældende i toppen af dansk gastronomi på sønderjyske Hotel Alsik, der åbner næste forår og har kostet Bitten & Mads Clausen Fonden og PFA 800 mio. kr.

Det er således landsdelens største satsning inden for hotel og gastronomi, og Jesper Koch vender tilbage til den sønderjyske branche for første gang siden 1992, hvor han gik i kokkelære og siden fortsatte i udlandet for at dygtiggøre sig. Som man gjorde dengang, hvor restauranter med to og tre stjerner i Michelinguiden kun fandtes syd for grænsen.

"Det er min ambition, at restauranterne på Alsik skal repræsentere det allerbedste, regionen kan præstere. Jeg har fået meget i dåbsgave af Sønderjylland, og nu vil jeg gerne betale lidt tilbage ved at vise verden, hvor meget godt der er at finde her i området, og hvad det kan transformeres til i en restaurant," siger Jesper Koch.

Læs hele historien her.

VisitDenmark satser på sultne tyskere med dyr smag

Michelin-restauranter tjener flere og flere penge, og det er særligt på turister, som besøger Danmark for at spise. Men det er ikke kun de 28 danske Michelin-restauranter, der nyder godt af de såkaldte gastroturister.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne