Hotel Randers har netop modtaget Randers kommunes "tak for hjælpen" i form af et CSR-certifikat for sin vilje til at håndtere ansatte, der ellers ville risikere at befinde sig på kanten af arbejdsmarkedet.

”Det er et arbejde, Hotel Randers har påtaget sig igennem flere år - men måske har vi sat ekstra turbo på det seneste”, siger den forholdsvis nye hoteldirektør Michael Jepsen.

I sin begrundelse for at tildele Hotel Randers CSR-prisen skriver kommunen blandt andet, at virksomheden tilbyder løbende praktik-, jobtrænings- og afklaringsmulighed for udsatte borgere.

”Vi gør det, fordi det ganske enkelt føles rigtigt. På længere sigt tror jeg på, vi får en stribe gode ambassadører for Hotel Randers i de mennesker, vi har kunnet hjælpe. Og så er det også godt for os at vide, at vi faktisk påtager os et socialt ansvar”, siger Michael Jepsen.

Har du fået læst?

Nyt projekt har brug for din hjælp: Vær med til at løse madspildsproblemet

Lad os blive endnu bedre til at udnytte råvarerne til fordel for miljøet og virksomhedernes økonomi. Sådan lyder ambitionen i et nyt projekt, som HORESTA, Hotel- og Restaurantskolen, DTU fødevareinstituttet, Stop Spild af Mad og PlanMiljø står bag. Her er målet at finde og sprede metoder til at optimere råvareudnyttelse og reducere madspild i selvstændige restauranter og hotelrestauranter.

Guides: Sådan inddrager du medarbejderne i kampen mod madspild

Ved du, hvor det meste madspild opstår i din virksomhed? Og hvordan inddrages medarbejderne i at håndterer problemet? Som en del af HORESTAs nye madspildsprojekt køres der en række indsatser for at inspirere virksomhederne til at nedbringe madspildet og gøre det til et fælles projekt blandt medarbejderne.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne