Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den 23. oktober landede København øverst på Lonely Planets liste over storbyer, der er værd at besøge i 2019. Fra starten af november gik VisitDenmark, Wonderful Copenhagen og Expedia i luften med en ny kampagne for København, der bygger videre på den øgede interesse for København, som Lonely Planets anbefaling skabte.
”Siden vi hørte om Lonely Planet Best In Travel, har vi haft en ambition om at komme i luften med en stor og stærk Københavnerkampagne, som kunne samle op på det buzz, som Lonely Planet udnævnelsen skaber i markedet. Der har været kort tid til agere, og vi er glade for, at det er lykkedes at komme i markedet lige nu, hvor der er ekstra interesse om København,” siger forretningsudviklingschef Anja Hartung Sfyrla, som også er ansvarlig for tværnationale kampagner for storby-, kyst- og mødeturismen i VisitDenmark.
Kampagnen bygger på de temaer, som Lonely Planet fremhæver som særlige årsager til at besøge København i 2019. Temaerne får en personlig vinkel i kampagnen, idet de bliver foldet ud gennem videofortællinger med fem stærke ambassadører for København.
Det drejer sig om iværksætteren Anders Mørck fra GoBoat, der fortæller om innovation og sustainability. Stjernekokken Christian Puglisi fra Relæ giver indblik i nordisk gastronomi. Fotografen Astrid Maria Rasmussen tager en tur rundt til design og arkitektoniske mesterværker i København. Kunstneren Thomas Dambo er eksponent for kunst, kreativitet og bæredygtighed. Og endelig guider bloggeren Hazel Evans fra Mad About Copenhagen rundt på madscenen i København.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelkonge Birger Arp-Hansen er død
05-06-2025
-
Joe & The Juice indgår partnerskab med globalt tennisikon
05-06-2025
-
Hotel Viking i Sæby bliver nu firestjernet hotel
05-06-2025
-
Sunset Boulevard runder restaurant nummer 50 i Danmark
05-06-2025
-
Danmark rykker syv pladser frem på global kongresliste
05-06-2025
-
Danske Konferencecentre præsenterer ny identitet og strategi
05-06-2025
-
Norge indfører målrettet turistskat
05-06-2025
-
Nyt luksushotel i Hornbæk har fået sit navn
05-06-2025