Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Til februar samles stjernekokke og pressefolk fra hele Norden i Aarhus, når verdens mest anerkendte gastro-guide drysser stjerner over nordiske restauranter af Michelin-kaliber. Det bliver første gang nogensinde, at ’Guide Nordic Countries’ finder sted uden for en hovedstad. 

”Vi ser frem til at fejre de nordiske restauranter i Aarhus næste år. Her er toprestauranterne innovative, men ligger tit side om side med mere enkle steder, der stadig deler begejstringen for de fine råvarer, Danmark tilbyder,” siger Gwendal Poullennec, international direktør for Michelin Guiden.

Den gastronomiske stjerneoverrækkelse finder sted den 18. februar i Musikhuset Aarhus foran 500 gæster. Værtskabet er hentet hjem af VisitAarhus i tæt samarbejde med Aarhus Kommune, Region Midtjylland, Business Region Aarhus og Food Organisation of Denmark.

Claus Meyer får nøglerolle i nyt fødevareinitiativ

Et nyt innovationsprogram skal udvikle løsninger på nogle af fødevaresektorens største udfordringer. Claus Meyer får en central rolle i arbejdet med at styrke næste generation af profiler inden for grøn omstilling.

Log ind