Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Rundt omkring på cykelstierne i København er der dukket flere og flere cyklister op med blå jakker med teksten "Wolt" på ryggen.
Særligt inden for de seneste seks ugers tid, er der blevet flere af dem, som har trodset vind og vejr for at levere mad direkte hjem til folks hoveddør. Siden 8. oktober har det nemlig været muligt at få bragt sin BicMac eller anden favoritburger fra McDonalds direkte hjem til sig flere steder i Københavnsområdet - konceptet kalder de McDelivery.
Idéen er, at McDonald's i løbet af seks måneder vil se, om deres kunder vil tage muligheden for udbringning til sig, og om det stadig er muligt at levere maden i en tilfredsstillende kvalitet. Så indtil nu er ordningen stadig i et testforløb.
Men det ser ud til, at københavnerne har taget det til sig. I hvert fald har samarbejdet mellem ti McDonald's butikker og udbringningsservicen Wolt overgået alle forventninger.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025