Da guiden Lonely Planet i oktober udpegede København som verdens bedste by at besøge i 2019, var The Coffee Collectives kaffebarer på listen over anbefalede steder.

Kaffekæden, der i februar havde 10 års jubilæum, er år for år vokset i størrelse, mens bundlinjen ikke har haft helt samme opadgående kurve.

Samme tendens gør sig gældende i det netop offentliggjorte regnskab for 2017/2018, der løb til og med udgangen af juni. Her er bundlinjen halveret og lander på 0,4 mio. kr. mod 0,8 mio. kr. i 2016/17. Til gengæld har selskabet realiseret en bruttofortjeneste på 17,2 mio. kr. mod 14,4 mio. kr. i 2015/16.

"Vi er overordnet glade for året. Vores omsætning er steget 23 pct., og vi har åbnet to nye kaffebarer. Samtidig har vi formået at øge betalingen til producenterne, og det er en af vores helt centrale målsætninger i virksomheden," siger adm. direktør, Peter Dupont, til FødevareWatch.

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne