Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En frokostbøf på Jensens Bøfhus for to personer til 10 kroner. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Og det er det også. Forbrugerombudsmanden advarer mod, at Jensens Bøfhus' navn, logo og billeder bliver misbrugt til at lokke forbrugere i en abonnementsfælde på internettet, skriver Ritzau.

En forbruger har klaget til Forbrugerombudsmanden, fordi hun fulgte et link fra en mail, hvor Jensens Bøfhus' logo og billeder fremgik.

Med meget lille skrift fremgik det, at hun ved at takke ja til tilbuddet blev bundet af et abonnement. Samtidig var det kun en konkurrence, hun deltog i, om at vinde frokostbøffen til ti kroner.

Jensens Bøfhus' har også selv kontaktet ombudsmanden, fordi restaurantkæden er blevet kontaktet af en masse danskere, der har modtaget mailen.

Flex-Ung: Ny fleksibel ordning for unge under 18 år

Med OK25 er der indført mulighed for at ansætte unge under 18 år i den såkaldte ”Flex-Ung-ordning”. Med ordningen gives der mulighed for at unge kan arbejde på tværs af overenskomstens faggrænser. Find skabeloner og vejledninger her i artiklen.

Lynguide: Gode råd om at give advarsler

En advarsel er et vigtigt værktøj, når en medarbejder ikke lever op til sine pligter. Her får du en kort guide til, hvornår den er relevant, hvordan den udformes, og hvad du skal være opmærksom på.

Log ind