Madspild er et stort tema for mange virksomheder i den danske fødevarebranche, både af økonomiske og klimamæssige hensyn. Det gælder også for Fazer Food Services, som derudover driver flere end 160 kantiner rundt om i Danmark, skriver CSR.dk.

Virksomheden betjener dagligt over 45.000 mennesker, og det finder sted på grundlag af en målrettet strategi for at reducere netop spild af mad, ikke mindst fra de udbredte tag-selv-buffeter.

”Vi vælger at se mere nuanceret på madspild, fordi forskellige ingredienser og råvarer belaster klimaet meget forskelligt. Den omfattende miljøpåvirkning, der er forbundet med produktionen af kød, er en klar motivationsfaktor for at skære ned på forbruget. Og rent finansielt er kød også en dyr råvare, så færre omkostninger til det, giver flere midler til andre varer, eksempelvis økologisk grønt”, forklarer kvalitets- og miljøchef, Lonnie Lund-Hansen.

Læs mere her.

Kom til madspildsseminar ved Bite Copenhagen

eSmiley inviterer til et fagligt seminar om madspildsmålinger med mening. Virksomheden deler ud af sin ekspertviden og præsenterer konkrete værktøjer for deltagerne, så de enkelt og effektivt kan forebygge og reducere madspild i deres virksomheder.

Hotelkæde fremlægger ærligt tal på madspild under Folkemødet

Som et nyt tiltag i kampen mod madspild tog Sinatur Hotel & Konference den digitale teknologi i brug under dette års Folkemøde i Allinge og målte det samlede madspild i hotellets pop-up café og restaurant, Mad & Mødestedet. Det foregik med hjælp fra et digitalt madspildsværktøj, der er udviklet af softwarevirksomheden, eSmiley.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne