En HORESTA-undersøgelse viser, at næsten hvert tredje hotel eller restaurant oplevede at det blevet ’meget vanskeligere’ at rekruttere nye tjenere, receptionister, kokke og elever. Rekruttering udgør et kerneproblem for industrien, såfremt væksten skal fortsætte, skriver Meetly.dk.

En del af skylden for rekrutteringsproblemet, skyldes ifølge Mireille Jakobsen der er Group Responsible hospitality manager for BC Hospitality Group A/S, at erhvervs- og serviceuddannelserne har lidt under et dårligt ry, samt et politisk fokus der har ligget på de mere akademiske uddannelser. Det har gjort det svært for hospitalitybrands at tiltrække ny arbejdskraft til at underbygge den enorme vækst. Blandt andet engagerer flere brands sig til at oparbejde et tæt forhold til grundskolerne, for at ændre erhvervsuddannelsernes dårlige ry.

For BC Hospitality Group A/S er indsatsen med flygtninge blevet en aktiv del af virksomhedens CSR-profil ’Responsible Hospitality’, og består blandt andet af en jobskole for nyankomne flygtninge. Det tillader virksomheden at forene sociale bæredygtige tiltag med en løsning på et reelt rekrutteringsproblem.

Læs hele historien her.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne