En HORESTA-undersøgelse viser, at næsten hvert tredje hotel eller restaurant oplevede at det blevet ’meget vanskeligere’ at rekruttere nye tjenere, receptionister, kokke og elever. Rekruttering udgør et kerneproblem for industrien, såfremt væksten skal fortsætte, skriver Meetly.dk.

En del af skylden for rekrutteringsproblemet, skyldes ifølge Mireille Jakobsen der er Group Responsible hospitality manager for BC Hospitality Group A/S, at erhvervs- og serviceuddannelserne har lidt under et dårligt ry, samt et politisk fokus der har ligget på de mere akademiske uddannelser. Det har gjort det svært for hospitalitybrands at tiltrække ny arbejdskraft til at underbygge den enorme vækst. Blandt andet engagerer flere brands sig til at oparbejde et tæt forhold til grundskolerne, for at ændre erhvervsuddannelsernes dårlige ry.

For BC Hospitality Group A/S er indsatsen med flygtninge blevet en aktiv del af virksomhedens CSR-profil ’Responsible Hospitality’, og består blandt andet af en jobskole for nyankomne flygtninge. Det tillader virksomheden at forene sociale bæredygtige tiltag med en løsning på et reelt rekrutteringsproblem.

Læs hele historien her.

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Nye forlystelser giver rekordmange stillinger i Legoland

1600 sæsonmedarbejdere. Så mange skal der bruges i Legoland, når parken slår dørene op til en ny sæson den 28. marts. Og det er rekordhøjt. Årsagen er, at der vil være et helt nyt område for gæsterne at udforske, skriver Vejle Amts Folkeblad.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne