Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Berlingske Business tegner i dag et portræt af Sandra og Marc Weinert, som har stået bag kæden Guldsmeden Hotels i de seneste 19 år. Meget har ændret sig i hotelbranchen i den tid. Men det, der binder hotelkæden sammen er et udpræget gæstgivergen og en forkærlighed for gamle bygninger.

Det er sket meget siden hotelåbningen i Aarhus. Allerede i 2002 kom et københavnsk hotel til, og derfra tog det fart. I dag står de i spidsen for 11 hoteller. Fem i København og det originale i Aarhus, mens resten er fordelt rundt i verden med omhyggelighed. Og ser man på virksomhedens regnskabsresultater, er det en god forretning. 32,4 mio. havnede på bundlinjen i det forskudte årsregnskab for 2016 og 2017, mens det for 2014 og 2015 var 8,7 mio. kroner.

”Drømmen har været der i al den tid, vi har været sammen. Vi er begge fra familier med skabertrang, som er selvstændige, og på den måde ligger det rigtigt nært. Og vi har behov for at være med til at drive de her hoteller. Vi vil ikke sidde stille i en eller anden direktørstol. Vi elsker at være på hotellerne,” siger Sandra Weinert.

Unge udgør rygraden i sommerens servicejob

Over 220.000 unge under 25 år tager sommeren i brug til at tjene penge og samle erfaring – især i hoteller og restauranter. HORESTA understreger betydningen af de unge i højsæsonen.

Log ind