Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sverige er kendt for sin åbne og progressive socialpolitik. Norge er kendt for sin rigdom og Finland for sit uddannelsessystem. Men Danmark? Tja, faktisk er vi ikke særligt kendt ude i verden, lyder det fra kommunikationschef i VisitDenmark Anders Rosbo.
”Det arbejder vi selvfølgelig for at gøre noget ved. I øjeblikket slår vi hårdt på hygge for at skabe et narrativ om den danske kultur, som er med til at give Danmark et godt omdømme ude i verden, som kan tiltrække turister,” siger han.
At skabe en fortælling om landet er netop afgørende for, hvordan andre lande opfatter det, lyder en af konklusionerne i den årlige RepTrak-undersøgelse fra Reputation Institute, der for nylig kårede Sverige som det land i verden med det bedste omdømme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            Ny HORESTA-direktør vil ændre fortællingen om branchen30-10-2025 
 
- 
                            Venstre-profil: Kommuner skal kunne tvinge Airbnb til at udlevere data30-10-2025 
 
- 
                            Korttidsudlejning kobles til ulovlig CPR-registrering i København30-10-2025 
 
- 
                            S og V går sammen i ny alliance for flere p-pladser i København30-10-2025 
 
- 
                            Fødevareminister nedlægger stillinger og samler styrelser i ny enhed30-10-2025 
 
- 
                            The Guardian hylder Fyn som eventyrlig og magisk rejsedestination30-10-2025 
 
- 
                            Hotel Faaborg solgt efter kort tid på markedet30-10-2025 
 
- 
                            Hvide Sande Havn udbyder nøgleområde til hotel- og ferieudvikling30-10-2025 
 
