Er man på udkig efter noget at spise i København, London eller Berlin, kan man lægge vejen et smut forbi en af Sticks'n'Sushis restauranter. Den danske kæde har 21 spisesteder samt tre nye på vej. Men ambitionerne slutter langtfra her. I fremtiden vil kæden mætte sushielskere i alle verdens storbyer.

”På den lange bane kan det her blive rigtig stort. Jeg tror, at der er plads til Sticks'n'Sushi i alle større byer globalt. På den helt lange bane kan man forestille sig mere end 100 restauranter. New York og andre større amerikanske byer kunne også komme i spil,” siger Erik Holm, ledende partner i kapitalfonden Maj Invest, der ejer 49 pct. af Sticks'n'Sushi.

Katia Østergaard, adm. direktør i HORESTA, mener, at kæden har et professionelt koncept og et produkt, som er efterspurgt på markedet. Men hun mener også, at kædens kendskab til de forskellige markeder er med til at skabe succes.

”Der ligger typisk et meget stort foregående analysearbejde, når du vil ind på et nyt marked, fordi markederne i de respektive lande fungerer meget forskelligt både juridisk og kulturelt,” siger hun.

Video: Hvordan får vi kvinderne til at blive kokke?

Kvinderne styrer uden om kokkefaget på trods af, at det er en karrierevej med et hav af muligheder i et stærkt væksterhverv. På Folkemødet havde HORESTA inviteret en række af landets dygtigste kvindelige kokke til debat for at får deres bud på, hvordan man får flere kvinder til at vælge restaurantbranchen.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne