Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I 2017 fik Region Midtjylland sammen med Aarhus titlen Europæisk Gastronomiregion. Nu afsætter regionen midler for at sikre, at konceptet kan leve videre de næste tre år.
Formålet med initiativet Europæisk Gastronomiregion er bl.a. at udvikle landsbysamfund gennem fokus på fødevarer, gastronomi og kultur, men også at skabe nye samarbejder på tværs af områderne turisme, fødevarer, kulturinstitutioner og kunst. Region Midtjyllands bevilling er på i alt tre millioner kroner over tre år.
”Europæisk Gastronomiregion handler ikke kun om restauranter med Michelin-stjerner. Den slags kommer jo af, at der som i Region Midtjylland er en blomstrende underskov af innovative fødevareproducenter og gastronomi- og kulturudviklere. Dét skal vi holde fast i med Europæisk Gastronomiregion, for det skaber udvikling og sammenhængskraft, og det gør vores landsdel attraktiv”, siger regionsrådsformand Anders Kühnau (S).
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Horesta advarer mod flere Airbnb-dage i Silkeborg
19-06-2026
-
Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg
19-06-2026
-
Ny direktør på vej til Old Irish Pub
19-06-2026
-
To danske naturattraktioner nærmer sig verdensarv
19-06-2026
-
Madoplevelser trækker millioner af turister til Danmark
19-06-2026
-
Kendt hotel i Skagen reducerer underskuddet
19-06-2026
-
Ny sag om ulovlig kommunal støtte på Fanø
19-06-2026
-
Internationalt: Mikkeller åbner første bar i Mellemøsten
19-06-2026