Musiksmag er individuelt – præcis ligesom smagen af vores mad. Nogen er mere til en cheeseburger end hotwings, andre vil hellere have nuggets end en Big Mac, siger Claus Strand, der driver syv McDonald’s-restauranter, skriver Koda.

”Det går ikke, hvis vi fredag aften lige inden Disney Sjov, spiller hård rock. Der kommer nemlig mange børnefamilier på det tidspunkt, så skal vi vælge musik, som passer til dem. På samme måde kan der være mere rolig musik om morgenen, og mere moderne musik om eftermiddagen, hvor der kommer mange teenagere og skoleelever”, fortæller han, og fortsætter:

"Vi bruger julemusik meget aktivt i vores restauranter. Julemusikken skaber en stemning som er helt speciel for både gæster og medarbejdere. ”

Han fortæller, at man i november introducerer 10-15 pct. julesange i playlisterne. Når det bliver december skruer han langsomt op til 40-50 pct., og de sidste 4 dage inden jul, er det helt oppe på 60-70 pct. julesange.

Har du fået læst?

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Brug af musik er en god forretning

Når restaurantgæster hører genkendelig musik, stimulerer det hjernens og påvirker humøret positivt. Det viser en ny undersøgelse fra det svenske analysebureau HUI og Soundtrack Your Brand, som det nyeste nummer af HORESTAs Visitor-magasin bringer en historie om.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne