Jespers Torvekøkken styrker deres position i markedet for frokoster, kantinedrift og selskabsmad. Det er især i hovedstads- og Aarhus-området, Jespers Torvekøkken for alvor har fået fat i markedet med tilgang af en række nye kunder i årets løb. Med forventninger til en lignende vækst for det kommende år, har man blandt andet planer om at nå endnu bredere ud geografisk.

I et nyt regnskab afslører virksomheden en vækst i bruttofortjenesten på 14 pct. med en næsten fordobling af årets resultat.

”Vi er meget stolte over, at vi i år kan levere et regnskab, hvor vi ser en markant fremgang både i bruttofortjenesten og resultatet. Det fortæller, at vores koncept holder, når vi hver dag leverer frokoster, der følger vores madtråd – som udgør nerven i det, vi står for. Nemlig at maden skal være enkel, smage godt og laves fra bunden af sæsonens råvarer med respekt for natur og miljø”, siger Ronny Saul, adm. direktør Jespers Torvekøkken, og fortsætter:

”Vi har i løbet af året oplevet en stor vækst både af nye frokostkunder og kantiner og oplever, at de parametre vi vælges på blandt andet er, at vi tilbyder stor variation til vores kunder i form af vores syv forskellige køkkener samt vores arbejde med bæredygtighed. Her er vi kommet langt med en række tiltag inden for madspild, økologi, genanvendelse, og vi er i fuld gang med at implementere brugen af nedbrydeligt emballage i alle dele af virksomheden”, siger Ronny Saul, adm. direktør Jespers Torvekøkken.

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Ny HORESTA-analyse: Denne hotelkategori har erhvervets største overskud

Fra 2016 til 2018 er resultatet før skat er faldet med 2,0 procentpoint hos det typiske hotel i Danmark, således at overskuddet ender med et plus på 3,3 pct. af omsætningen. Sådan lyder det i HORESTAs nye brancheanalyse, Hotel Market Report 2018/2019, der ser nærmere på det danske hotelerhverv.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne