Store internationale hotelkæder indtager i den kommende tid København og Danmark i stor stil, viser opgørelse. Inden for en periode på to år vil seks nye, globale hotelkæmper slå dørene op i København og Danmark, hvor selskaberne har fået øje på høje vækstrater i hotelbranchen.

”Danmark er kommet på verdenskortet på en helt anden måde. Herunder som et attraktivt land at investere i og drive forretning i. Det er, fordi de kan se den vækst, som vi har haft de seneste syv år og også forventer at have fremadrettet,” siger direktør for brancheorganisationen Horesta Katia Østergaard til Berlingske Business.

Det er Horesta, der har foretaget en optælling af de internationale kæder for Berlingske Business.

”Når de store kæder kommer hertil, øger det også kendskabsgraden til Danmark. Så kommer Danmark pludselig ind i deres markedsføringskanaler, og de er vidtrækkende,” siger Katia Østergaard.

Kunstig Intelligens indtager hotelbranchen

Kunstige intelligenser som f.eks. Google Assistent, Cortana, Siri findes allerede i vores telefoner, og i både USA og i Østen bliver de digitale assistenter brugt flittigt.

Skab oplevelser med dit brand

Som gæst i hotelkæden West Elm kan man lære at lave kunst med metal og svejsning i Austin, tage på tegnekurser og byvandringer i Charleston, og være med når der skal produceres unika tøj i Brooklyn

Nyt hotelbyggeri til en milliard kroner skudt i gang

Foreløbig er der tale om et kæmpe hul i jorden. Men går alt efter planen vil 604 hotelværelser med tilhørende konferencefaciliteter om små to år være skudt op ved siden af Clarion-hotellet i Københavns Lufthavn.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne