At spise ude er en ikke blot en trend i Danmark, også Storbritanniens befolkning går til tallerknerne uden for egen dør i disse dage. Men en ny markedsanalyse fra MCA viser, at landets branche er begyndt at mærke en mæthed, skriver Bighospitality.co.uk.

Prognosen viser, at spisesektoren i Storbritannien vil lande en vækst på 1,5 procent i 2018, hvilket er et fald sammenlignet med 2017, hvor briterne brystede sig af vækstraten 1,7 procent.

14 af Storbritanniens 25 største brands står til nulvækst på tallerknerne i 2018, hvor det året før var otte.

Forudsiger rapporten rigtigt, så lander året 2018 på en bundplacering som den ringeste for de sidste fem års vækstrater i Storbritannien. Men Steve Gotham, der er ansvarlig for MCA’s analyse, vurderer ikke, at kurvens udfladning betyder mæthed og nedgangsperioder for spisesektoren.

”Det er et udtryk for, at lønningerne i samfundet ikke har fuldt branchens vækst til dørs endnu,” siger han.

Hans mavefornemmelse siger, at markedet for spise og drikke i Storbritannien vil vækste med 5 mia. pund over de næste tre år, hvilket vil give branchen en værdi på 94,4 mia. pund.

SENESTE NYHEDSBREV

Ny erhvervsuddannelse inden for service og oplevelser

McDonald’s, Letz Sushi, Flammen og Sunset Boulevard er sammen om ny erhvervsuddannelse, der skal medvirke til at løfte serviceniveauet, samtidig med at det giver de unge gode muligheder for at videreuddanne sig.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne