Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Med Copenhagen Pride Week hylder København hvert år mangfoldigheden i hovedstaden med fest, farver og masser af kærlighed. Men mange unge med en anden seksualitet end flertallet møder desværre ikke kun kærlighed og accept, når de færdes i nattelivet.

Derfor lancerer Københavns Kommune en ny kampagne, Trygt Natteliv, der opfordrer unge til at tage medansvar og behandle hinanden ordentligt.

”Vi vil med kampagnen få de unge københavnere, som ikke selv oplever diskrimination, til aktivt at vise, at de ikke finder sig i, at andre bliver behandlet dårligt. Det er et fælles ansvar at blande sig og sige fra, og det vil vi gerne have flere unge til at gøre”, siger beskæftigelses- og integrationsborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard (Venstre) i en pressemeddelelse.

Ny hotelchef vil løfte Copenhagen Plaza

Sebastian Kamieniarczyk er ny General Manager på ProfilHotels Copenhagen Plaza. Med international erfaring skal han videreudvikle hotellets stærke profil.

Wonderful Copenhagen: Der er styr på turismen i København

København skal ikke sammenlignes med Barcelona og Venedig, lyder det fra Wonderful Copenhagens bestyrelse. De afviser, at hovedstaden lider under overturisme og peger på, at turismen giver markante økonomiske og samfundsmæssige gevinster.

Airbnb-svindel breder sig fra by til by

En mand har i flere år lejet lejligheder under falske navne og udlejet dem via Airbnb. Flere udlejere er blevet snydt og kæmper for at få deres boliger tilbage.

Log ind