Fra og med 1. januar 2024 indfører Skattestyrelsen et krav om, at virksomheder inden for specifikke brancher, herunder restauranter, med en årlig omsætning på under 10 millioner, skal benytte et digitalt salgsregistreringssystem. Hoteller bliver ikke omfattet af loven.
De nye krav til digital salgsregistrering kan betyde, at din virksomhed enten skal opdatere sit digitale salgsregistreringssystem med ny software. Det kan også være, at I skal anskaffe jer et helt nyt digitalt salgsregistreringssystem.
Det betyder, at jeres betalingsterminal ikke længere kan ”stå alene”. For at overholde kravene, skal jeres terminal nemlig ”tale sammen” med et digitalt kassesystem, som understøtter SKATs tekniske krav. Bemærk her, at det altså ikke er nok, at I har et kassesystem – det er jeres eget ansvar at sikre, at kassesystemet faktisk lever op til kravene.
Virksomheder, der ikke lever op til de nye krav kan ved kontrolbesøg af SKAT blive pålagt bøder i størrelsesorden 10.000-30.000 kroner.
Nets har skrevet dette blogindlæg om den nye lov om salgsregistrering og de tekniske krav til kassesystemerne. Du kan læse indlægget på denne side.
Husk, at du som HORESTA-medlem kan kontakte vores juridiske callcenter på [email protected] eller 35248040.
Er du ikke medlem af HORESTA kan du læse mere om de mange medlemsfordele her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Restaurant Flammen åbner i Sverige
17-09-2024
-
Aarhus-hoteller frygter stop for vigtig turismebevilling
17-09-2024
-
Færre restauranter i Danmark men iværksætterlysten stiger igen
17-09-2024
-
Ny McDonald's i Rønnede åbner og skaber 70 arbejdspladser
17-09-2024
-
Påtale opgivet mod Tivoli Friheden efter dødsulykke
17-09-2024
-
Endnu et Montra-hotel træder ind i Small Danish Hotels
17-09-2024
-
Tivoli tror på højere omsætning trods dårligt sommervejr
17-09-2024
-
Strejketrussel for 120.000 ansatte i tyske restaurantkæder
17-09-2024