HORESTA har lanceret kampagnen “Hånden på hjertet – ikke på låret” op til julefrokostsæsonen for at forebygge uønsket seksuel opmærksomhed og krænkende adfærd fra restaurantgæster rettet mod personalet.
Det talte HORESTAs adm. direktør, Pia E. Voss med TV2 News om i går på Restaurant Gemini i København.
“Vi ønsker at gøre det meget klart for gæster og ansatte, at det skal være trygt og godt at gå på arbejde. Man skal ikke være i et miljø, hvor der er krænkende adfærd. På arbejdspladsen skal man kunne trives og have det godt. Det vil vi gerne signalere, nanvlig over for gæsterne i denne her tid, hvor man måske drikker mere end normalt når man er ude at spise,” siger Pia E. Voss, der er adm. direktør i HORESTA til TV2 News.
En undersøgelse fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (maj 2023) har kortlagt forekomsten af uønsket seksuel opmærksomhed og chikane på tværs af brancher. Undersøgelsen viser, at hele 68,4 procent af personalet har oplevet krænkende adfærd fra gæsterne.
Du kan se en del af udsendelsen her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025