HORESTA har lanceret kampagnen “Hånden på hjertet – ikke på låret” op til julefrokostsæsonen for at forebygge uønsket seksuel opmærksomhed og krænkende adfærd fra restaurantgæster rettet mod personalet.
Det talte HORESTAs adm. direktør, Pia E. Voss med TV2 News om i går på Restaurant Gemini i København.
“Vi ønsker at gøre det meget klart for gæster og ansatte, at det skal være trygt og godt at gå på arbejde. Man skal ikke være i et miljø, hvor der er krænkende adfærd. På arbejdspladsen skal man kunne trives og have det godt. Det vil vi gerne signalere, nanvlig over for gæsterne i denne her tid, hvor man måske drikker mere end normalt når man er ude at spise,” siger Pia E. Voss, der er adm. direktør i HORESTA til TV2 News.
En undersøgelse fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (maj 2023) har kortlagt forekomsten af uønsket seksuel opmærksomhed og chikane på tværs af brancher. Undersøgelsen viser, at hele 68,4 procent af personalet har oplevet krænkende adfærd fra gæsterne.
Du kan se en del af udsendelsen her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025