I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny politisk kurs i København kan ændre turismens retning
20-11-2025
-
Park Lane Copenhagen bliver Danmarks ottende femstjernede hotel
20-11-2025
-
Byggeri af ny Hotel- og Restaurantskole sættes i bero
20-11-2025
-
Europa runder 300 nye hoteller i 2025
20-11-2025
-
HORESTA løfter sløret for Hotel Insights 2025-program
20-11-2025
-
Ingen OL i sigte under ny kultur- og fritidsborgmester i København
20-11-2025
-
Gratis inspirationsdag for elever på Nyborg Strand
20-11-2025
-
Udendørsservering forbydes i det centrale Firenze
20-11-2025
-
Ny ejer vil tiltrække erhvervsgæster til Hotel Fjordgaarden
20-11-2025