Fødevarestyrelsen er i gang med at undersøge, hvordan de bedst kan supplere vores fysiske kontrol med information i øjenhøjde. Derfor vil styrelsen undersøge, hvordan virksomhederne ønsker at anvende og få indsigt i data fra kontrollerne.

Derfor håber Fødevarestyrelsen, at du vil være med til at besvare et spørgeskema.

Det er også muligt at blive en del af fokusgruppeinterviews den 24. januar i København eller den 26. januar i Korsør, hvor der vil være frokost, og alle deltagere modtager et gavekort på 500 kr. Invitationen er målrettet virksomhedsejere, virksomhedsansvarlige og kvalitetsansvarlige.

Ønsker I at deltage i fokusgrupperne, kan I sende kontaktoplysninger til:

Signe Klavsen, [email protected], tlf.: 72 27 68 65.

Såfremt I gerne vil høre nærmere om projektet eller har spørgsmål, så er I også meget velkomne til at tage fat i Signe.

Fødevarestyrelsen kontrollerer økologi i restauranter, storkøkkener og butikker

Selvom kokken lægger en økologisk hakkebøf i burgeren, så må restauranten ikke sælge burgeren som en økologisk burger med mindre alle de andre ingredienser også er økologiske. Men restauranten må gerne sælge den som ”burger med økologisk kød”. Reglerne for markedsføring af økologi har fokus på detaljer, men de er klare og logiske.

Log ind