Vi skal ikke stoppe med at være turister, men vi skal gøre det på en ansvarlig måde. Det var blandt budskaberne, da HORESTAs miljøchef, Mikal Holt Jensen, mandag eftermiddag var i ”Kulturen på P1”.
Og der spiller virksomhederne en stor rolle. Derfor har HORESTA for nyligt lanceret Green Attraction, som er en certificering målrettet forlystelsesparker, museer, attraktioner og andre oplevelsesvirksomheder.
”Med konkrete kriterier giver Green Attraction en rettesnor for at arbejde med miljø og bæredygtighed. Det er ikke ensbetydende med, at rutsjebanen ikke skal køre stærkt. Certificeringen skal i stedet hjælpe den gode oplevelse til også at blive mere ansvarlig,” siger Mikal Holt Jensen, sekretariatschef i Green Attraction & miljøchef i HORESTA.
Han tilføjer, at turisterne i højere grad efterspørger bæredygtigheden, og med den nye certificering får oplevelsesvirksomhederne et stærkt værktøj til at markedsføre sig.
Mikal Holt Jensen understreger desuden, at certificeringen ikke er ensbetydende med, at virksomhederne læner sig tilbage på den bæredygtige dagsorden. Der er løbende inspektioner, og kriterierne udvikler sig over tid.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025