HORESTA har lanceret en mærkat, som sender et klart signal til både medarbejdere og gæster på hoteller, i restauranter og i turistvirksomheder: ”Vi siger nej til krænkende adfærd og seksuel chikane”. Meldingen gælder, uanset om udøveren er lederen, medarbejderen eller gæsten.
Den nye mærkat kan sættes op i for eksempel vinduet eller i døren og dermed synligt markere, at virksomheden har en klar holdning og er parat til konsekvent at håndtere eksempler på chikane. Mærkaten kan også fås som bordrytter.
Mærkaten kommer i forlængelse af en række andre værktøjer til branchen, som HORESTA har udarbejdet over de seneste 3-4 år, og som medlemmerne har taget godt imod. Dels en template til personalepolitik, dels materiale til medarbejderne på den enkelte arbejdsplads, dels materiale til brug for undervisning af erhvervets elever. Oven i det kommer, at HORESTA yder 1:1-rådgivning.
Læs mere om de værktøjer, HORESTA har udviklet til vores medlemmer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodexpo fejrer jubilæum med flere spændende nyheder
08-12-2023
-
Hotel & konferencecenter renoverer for 7,2 millioner kroner
08-12-2023
-
Burgerkæde: Leveringstjenester har gjort entrebillet til markedet dyrere
08-12-2023
-
Hotelbyggerier boomer i provinsen
08-12-2023
-
Finsk kæde rykker ind med lejlighedshotel i tidligere chokoladefabrik
08-12-2023
-
Bühlmann henter ny direktør til Aarhus-hotel
08-12-2023