Tomme kaffekopper, emballage og brugt engangsbestik har det med at ende, hvor det ikke hører hjemme. På fortovet, i parker, ved havnefronten – væk fra skraldespanden.

Miljøstyrelsen har sammen med HORESTA lanceret den målrettede kampagne mod branchens gæster, som har et enkelt, men vigtigt budskab: Husk skraldespanden.

”Selvom det er gæsterne - og ikke branchens virksomheder, der smider engangsprodukter i naturen i forbindelse med take-away, så er det ofte branchens virksomheder, pilen peger på, når der skal findes en synder. Derfor kan vi som branche vise, at vi gør vores for, at affaldet ikke smides i naturen via denne nye kampagne fra Miljøstyrelsen,” udtaler Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.

Din virksomhed kan også være med til at støtte op, så vi sammen mindsker mængden af affald, der ikke ender i skraldespanden.

Kampagne går under navnet ”Tak for ingenting.. i naturen”.

Bestil materialer med jeres logo

Din virksomhed kan sætte sit eget logo på materialerne, så det er tydeligt, at I også er med til at sprede det gode budskab.

Klik her, og bestil materialet.

Mikal.jpg
Miljøchef, Green Key
Mikal Holt Jensen
headerImage

HOLD DIG OPDATERET

Start dagen med HORESTAs nyhedsbrev. Alle hverdage udsender vi rådgivning og relevante branchenyheder til din indbakke.

Log ind