Tomme kaffekopper, emballage og brugt engangsbestik har det med at ende, hvor det ikke hører hjemme. På fortovet, i parker, ved havnefronten – væk fra skraldespanden.
Miljøstyrelsen har sammen med HORESTA lanceret den målrettede kampagne mod branchens gæster, som har et enkelt, men vigtigt budskab: Husk skraldespanden.
”Selvom det er gæsterne - og ikke branchens virksomheder, der smider engangsprodukter i naturen i forbindelse med take-away, så er det ofte branchens virksomheder, pilen peger på, når der skal findes en synder. Derfor kan vi som branche vise, at vi gør vores for, at affaldet ikke smides i naturen via denne nye kampagne fra Miljøstyrelsen,” udtaler Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Din virksomhed kan også være med til at støtte op, så vi sammen mindsker mængden af affald, der ikke ender i skraldespanden.
Kampagne går under navnet ”Tak for ingenting.. i naturen”.
Bestil materialer med jeres logo
Din virksomhed kan sætte sit eget logo på materialerne, så det er tydeligt, at I også er med til at sprede det gode budskab.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Noma flytter hjem til Danmark: Åbner med ny ledelsesstruktur
11-06-2026
-
Alchemists grundlægger bliver FN-ambassadør
11-06-2026
-
Restaurant Flammen runder 20 restauranter i Danmark
11-06-2026
-
Nordborg Resort passerer 450.000 overnatninger
11-06-2026
-
Madklubben forbedrer drift og bundlinje trods omkostningspres
11-06-2026
-
Politisk kritik af mangel på turismeordførere i regeringen
11-06-2026
-
Boutiquehotel satser på naturnær wellness
11-06-2026
-
Internationalt: Spanien nærmer sig 100 millioner turister
11-06-2026
-
Internationalt: Giganthotel med 1.240 værelser åbner i Polen
11-06-2026