Tomme kaffekopper, emballage og brugt engangsbestik har det med at ende, hvor det ikke hører hjemme. På fortovet, i parker, ved havnefronten – væk fra skraldespanden.
Miljøstyrelsen har sammen med HORESTA lanceret den målrettede kampagne mod branchens gæster, som har et enkelt, men vigtigt budskab: Husk skraldespanden.
”Selvom det er gæsterne - og ikke branchens virksomheder, der smider engangsprodukter i naturen i forbindelse med take-away, så er det ofte branchens virksomheder, pilen peger på, når der skal findes en synder. Derfor kan vi som branche vise, at vi gør vores for, at affaldet ikke smides i naturen via denne nye kampagne fra Miljøstyrelsen,” udtaler Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Din virksomhed kan også være med til at støtte op, så vi sammen mindsker mængden af affald, der ikke ender i skraldespanden.
Kampagne går under navnet ”Tak for ingenting.. i naturen”.
Bestil materialer med jeres logo
Din virksomhed kan sætte sit eget logo på materialerne, så det er tydeligt, at I også er med til at sprede det gode budskab.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Udenlandske turister løfter hotelbranchen
12-09-2024
-
Protesterne fløj i luften på møde om nye regler for udeservering i København
12-09-2024
-
Hotel investerer for at undgå sure naboer
12-09-2024
-
Udlandet bemærker københavnsk hotellejlighed
12-09-2024
-
Flere turister skal tage toget til København
12-09-2024
-
Diskret erhvervsmand køber endnu en nordjysk toprestaurant
12-09-2024
-
Populær turistattraktion lukker øjeblikkeligt
12-09-2024
-
Derfor har lufthavn fået et coronasmæk på 9,4 millioner kroner
12-09-2024