Tomme kaffekopper, emballage og brugt engangsbestik har det med at ende, hvor det ikke hører hjemme. På fortovet, i parker, ved havnefronten – væk fra skraldespanden.
Miljøstyrelsen har sammen med HORESTA lanceret den målrettede kampagne mod branchens gæster, som har et enkelt, men vigtigt budskab: Husk skraldespanden.
”Selvom det er gæsterne - og ikke branchens virksomheder, der smider engangsprodukter i naturen i forbindelse med take-away, så er det ofte branchens virksomheder, pilen peger på, når der skal findes en synder. Derfor kan vi som branche vise, at vi gør vores for, at affaldet ikke smides i naturen via denne nye kampagne fra Miljøstyrelsen,” udtaler Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Din virksomhed kan også være med til at støtte op, så vi sammen mindsker mængden af affald, der ikke ender i skraldespanden.
Kampagne går under navnet ”Tak for ingenting.. i naturen”.
Bestil materialer med jeres logo
Din virksomhed kan sætte sit eget logo på materialerne, så det er tydeligt, at I også er med til at sprede det gode budskab.
Klik her, og bestil materialet.

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA om udeservering: Det er jo ikke ren Sunny Beach
06-06-2023
-
Dansk turismes topchef takker af: Vil bruge mere tid med familien (
06-06-2023
-
Ny ejer vil gøre hotel moderne og digitalt
06-06-2023
-
Eksplosiv vækst i udenlandsrejsende i Aarhus Airport
06-06-2023
-
Bliv restauratør for en dag under madfestivalen
06-06-2023
-
Fuldt fokus på mere overnatning: Vestkysten vil kopiere succes fra København
06-06-2023