Svendborg har over de seneste ti år udviklet og forfinet en skudsikker metode til at tiltrække turister fra hele landet gennem sommermånederne juni, juli og august.

På Hotel Svendborg har det fået belægningsprocenten til at stige fra omkring 60 procent til over 90, og derfor var det en glad og tilfreds direktør, HORESTA mødte, da vi lagde vejen forbi hos Tom Pelle Jensen for at tage den sydfynske turismetemperatur oven på coronakrisens hærgen.

Tom Pelle Jensen er direktør for Halberg Hotels, som udover Hotel Svendborg driver Hotel Fredericia – begge under Best Western-brandet.

Hør her Tom Pelle Jensen fortælle, hvordan Svendborg har knækket koden til at få fyldt hotelsengene.  Sommer efter sommer. År efter år.

SENESTE NYHEDSBREV

Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab

Krisetænkning mangler i turismebranchen, advarer katastrofeforsker Rasmus Dahlberg. Han efterlyser konkrete beredskabsplaner, der kan beskytte både gæster, kulturarv og oplevelsesøkonomi, når uventede hændelser opstår.

Log ind