På blot 18 uger er Christinna Stokkendal, som er tjener i HimmerLand, blevet efteruddannet som faglært tjener gennem JA TAK til efteruddannelse, som HORESTA og 3F står bag. I HimmerLand har ledelsen nemlig valgt, at de gerne vil dygtiggøre deres medarbejdere og give dem mulighed for at uddanne sig - selv når de har tilbragt mange år på arbejdsmarkedet.
Det muliggør JA TAK til efteruddannelse, da medarbejdere som Christinna kan få fuld løn og tage uddannelsen i arbejdstiden, så det harmonerer med familielivet. En virksomhed som Himmerland, der vælger at investere i medarbejderne, kan ligeledes søge AUB og kompetencefonden, som giver virksomheden en økonomisk håndsrækning til at uddanne medarbejderne.
”Projekt JA TAK har helt klar åbnet vores øjne for de muligheder, der ligger for efteruddannelse, og gjort det overskueligt, hvad det er for nogle uddannelser, vi kan sende vores medarbejdere afsted på,” siger Pia Søgaard, der er HR Business Manager i HimmerLand.
Mere ansvar
Christinnas overgang fra ufaglært til faglært tjener betyder, at hun nu er blevet ansvarlig for Himmerlands tjenerelever og teamleder for medarbejderne i Tjenerstaben.
Hun har derudover også fået et større ansvar, når selskaber besøger HimmerLand.
I videoen kan du høre Pia Søgaard og Christinna Stokkendal fortælle om, hvad efteruddannelse betyder for arbejdspladsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Hotelvæksten spreder sig til hele landet
17-01-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA melder om stærkt 2024
17-01-2025
-
Satte priserne ned med 40 procent: Tilbud har fyldt bordene på restaurant
17-01-2025
-
Djurs Sommerland fornyer sig med tidlig åbning og nye oplevelser i 2025
17-01-2025
-
Sådan fordeler internationalt turistboom sig i landets kommuner
17-01-2025
-
Fritidsjob under forvandling: Nu kan unge løse flere opgaver på hoteller og i restauranter
17-01-2025
-
Charlottehaven henter erfaren profil til lejlighedshotel
17-01-2025