Savnet til oplevelseserhvervet har glædeligvis været stort blandt mange danskere. Derfor har nogle virksomheder oplevet mange gæster i visse tidsrum i de første genåbningsuger. HORESTA er dog ikke bekymrede for, hvorvidt virksomhederne kan håndtere gæsterne, fortæller politisk direktør, Kirsten Munch til TV2 Nyhederne og TV2 News. Det har de nemlig vist siden krisens start.
”Det kræver noget ekstra forståelse fra de danskere, der er i et festligt humør, men det oplever vi også. Restriktionerne koster dog ekstra ressourcer og penge for erhvervet,” siger Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.
Hun understreger, at restriktionerne selvfølgelig bliver overholdt.
”Det er den eneste måde, hvorpå vi kan åbne. Alle HORESTAs medlemmer gør sig ekstra, ekstra umage for, at det her foregår på ordentlig vis. Vi har brug for at vise, at vi kan håndtere det,” fortæller hun med henvisning til, at det er en forudsætning for at slippe af med restriktionerne.
Da restauranterne genåbnede efter første nedlukning, oplevede Danmark ikke en vækst i smitten, og siden da er erhvervet blevet underlagt skrappere lukketid, bordreservationskrav og gæsterne skal fremvise coronapas.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025