Turisme- og oplevelseserhvervet er kendt for, at motiverede medarbejdere kan avancere i rækkerne til både leder- og direktørstillinger. Og selvom meget kan læres i virksomhedens virkelighed, så findes der også muligheder for at supplere med efteruddannelse med lederfokus.

HORESTA og 3F’s projekt ”JA TAK til efteruddannelse” har gennem krisen hjulpet mange virksomheder til at få overblik over både tilskudsmuligheder og kursusudbud. Blandt disse virksomheder er Radisson Hotel Group.

”Kompetenceudvikling er en byggesten eller et fundament, som gavner medarbejderne såvel som virksomheden. En række af vores medarbejdere har deltaget i et 13-dages online lederkursus, som blandt andet har fokuseret på situationsbaseret ledelse og kommunikation. Jeg vil klart anbefale alle, at de kommer i gang med efteruddannelse af deres medarbejdere,” fortæller Rudi Tuv, HR Business Partner, Radisson Hotel Group.

Se videoen med Rudi Tuv her:

Uddannelses- og projektchef i HORESTA, Pia Svane, glæder sig over, at mange virksomheder gør brug af efteruddannelsesmulighederne for branchens medarbejdere.

”Der er jo utrolig mange aspekter af arbejdet i turisme- og oplevelseserhvervet, som kan forfines og skærpes hos medarbejderne. Der er efteruddannelse et fantastisk værktøj, og der er ingen tvivl om, at det både øger arbejdsglæden hos medarbejderne og kvaliteten af den service, der møder gæsterne,” siger Pia Svane.

Har I spørgsmål til efteruddannelsesudbud, tilskudsmuligheder eller andet i denne henseende, er I meget velkommen til at kontakte HORESTA og konsulenterne i JA TAK til efteruddannelse.

Pia-Svane-1920x1280.jpg
Uddannelses- og projektchef
Pia Svane

Log ind