Der har på det seneste været en række sager med snyd af gavekort til hotel- og restaurantydelser. Det kan både dreje sig om snyd af den som køber gavekortet, den som modtager et gavekort, og virksomheden hvortil gavekortet indløses.

Det er primært i forbindelse med salg af gavekort mellem virksomheder, hvor HORESTA har oplevet en form for systematisk bedrageri.

HORESTAs anbefalinger lyder derfor:

 Anbefalinger til virksomheder

  • Har ejerne/ledelsen hos gavekortudbyderne været involveret i andre gavekortvirksomheder, som er erklæret konkurs?
  • Hvor længe har virksomheden eksisteret, selskabsform, regnskab etc.?
  • Er virksomheden registreret i Danmark, og hvor han den kontor/hvor opererer den fra?
  • Spørg efter kundereference fra virksomheden, og undersøg virksomhedens renomme på anmeldelsessites

Anbefalinger til købere af gavekort:

  • HORESTA anbefaler at man køber direkte af virksomheden eller kæden
  • Køb kun gavekort gennem veletablerede gavekortudbydere
  • Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er der som regel noget galt  
  • Undersøg om gavekortets værdi er i overensstemmelse med hotellet egen hjemmeside
  • Undersøg løbetiden på gavekortet
  • Undersøg hvordan gavekortet bliver aktiveret

Nadeem 440X306
Medlemschef
Nadeem Wasi

Log ind