På opfordring fra flere hotelmedlemmer lancerer HORESTA til foråret nye kurser i revenue management. Revenue management er en central disciplin for hotelbranchen, som handler om at optimere omsætningen ved at sælge de rigtige produkter til den rigtige pris på det rette tidspunkt.

Du vil blive undervist af Danmarks stærkeste team inden for revenue management: HORESTAs forsknings- og udviklingschef, Benedikte Rosenbrinck, som har en PhD i revenue mangement og Kaare Kjerrumgaard, der har mere end 20 års praktisk erfaring med rådgivning og undervisning i disciplinen.

Introduktionskursus

Er du ny indenfor området eller trænger du til et brush-up, tilbyder vi et introduktions-kursus, der vil give dig en grundlæggende forståelse for disciplinen. Du får redskaber til at udvikle produkter og optimere dit salg og mersalg, ligesom du bliver bekendt med metoder til at forudsige efterspørgslen og prissætte.

Tilmelding

Uddannelsesforløb

Til dig, der til daglig arbejder med salg og distribution, tilbyder vi et kursusforløb for Revenue Managere. Forløbet består af 5 moduler á 2 kursusdage og er for dig, som ønsker at blive endnu bedre til at bruge Revenue Management.

Tilmelding

Forløbet består af i alt 5 moduler á 2 kursusdage, hvor du bliver undervist og løser opgaver med udgangspunkt i din virksomhed. Forløbet skal hjælpe dig til at identificere optimeringsmulig-heder for din virksomhed, ligesom du får til opgave at udarbejde en implementeringsstrategi.

Kursusmodul 1: Kundeanalyse, Segmentering & Forecasting

Kursusmodul 2: Positionering, Differentiering & Produktkendskab

Kursusmodul 3: Prissætning, Prisstruktur & Pris-produktudvikling

Kursusmodul 4: Optimering, Strategi, Kommunikation & Implementering

Kursusmodul 5: Online synlighed, Distribution & Salg

Læs mere om de enkelte kursusgange (PDF).

Benedikte.jpg
Udviklingschef, Phd.
Benedikte Rosenbrinck

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind