Erhvervsstyrelsen har åbnet en hotline til virksomheder, der har behov for vejledning ved tilfælde af ny coronavirus. Desuden kan virksomhederne også finde svar på Virksomhedsguiden, om hvordan de kan agere overfor medarbejdere, forretningspartnere og kunder.

Hotlinen: 72 20 00 34

Hotlinen er åben: Mandag-torsdag kl. 8.30-16.00 / Fredag kl. 9.00-15.00

Planen er, at indholdet udvikles løbende på baggrund af de spørgsmål, som callcentret modtager. Det er således sigtet, at den håndholdte telefoniske vejledningen af virksomhederne skal trækkes mest mulig over til den digitale vejledning på Virksomhedsguiden.

Initiativet er et samarbejde på tværs af myndigheder. Callcentret har derfor kontaktpersoner i forskellige myndigheder, og indholdet på Virksomhedsguiden er udarbejdet af bl.a. Beskæftigelsesministeriet, Justitsministeriet, Sundhedsstyrelsen og Udenrigsministeriet.  

Virksomhedsguidens om ny coronavirus kan findes her.

Se i øvrigt også HORESTAs vejledning målrettet hotel-, restaurant- og turisterhvervet (kræver medlemslogin)

Fejl får virksomheder til at frygte tabt coronakompensation

En datofejl i Erhvervsstyrelsens system til at slutafregne for faste omkostninger får brancheorganisationen HORESTA til at frygte, at virksomheder, der sidste forår var underlagt nedlukninger, kan blive tvunget til at tilbagebetale kompensation, de ellers har krav på.

Webinarer: Nu skal kompensationen slutafregnes

Den 30. september er sidste frist for at slutafregne kompensation. Slutafregningen skal afgøre, om din virksomhed har modtaget for lidt, for meget eller lige præcis den kompensation, som din virksomhed er berettiget.

Log ind