Spilreklamer skal ikke længere indeholde personer under 25 år eller ’autoriteter’ med særlig indsigt i spillet, og forbrugerne skal i højere grad oplyses om mulighederne for at begrænse deres spil.
Sådan lyder nogle af initiativerne fra Spilbranchen, der vil udvide det adfærdskodeks, som virksomhederne selv er blevet enige om.
Ambitionen er at forebygge spilafhængighed. Det skal blandt andet hjælpes på vej af uddannelse af medarbejderne med kundekontakt hos udbyderne. Desuden skal det gøres obligatorisk at overvåge spillernes adfærd, som gør det muligt at forebygge afhængighed.
Spilbranchen består af alle de store operatører på det danske spilmarked. Parterne er også nået til enighed om, at markedsføringen ikke må opildne forbrugerne til spil via tilbud, der er underlagt en betydelig tidsbegrænsning og formuleringer, hvormed forbrugeren kan få en opfattelse af, at de skal skynde sig for at indløse tilbud.
HORESTA faciliterer samarbejdet for Spilbranchen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025