Pocheret hummer med kastanjer. Marinerede kammuslinger med sort trøffel. Og en quiz.
Det har i en periode været menuen på den to-stjernede Michelin-restaurant, Eleven Madison Park, i New York. Til dessert fik gæsterne således serveret en fornem æske med elegant indpakkede chokolader lavet på mælk fra fire forskellige dyr. Som tilbehør til chokoladerne blev der serveret et papir med billeder af de fire dyr, og gæsten skulle så sætte chokoladen sammen med det rette dyr og blev dermed en aktiv medspiller i måltidet. Med et lille grin fra tjeneren og nysgerrige smil til og fra bordene ved siden af.
Nadeem Wasi er medlemschef i HORESTA, og han ser meget positivt på tendensen.
”At integrere underholdning i måltidet handler jo dybest set om at skille sig ud. Vi så det blandt andet med Jensens Bøfhus, som revolutionerede markedet ved at tilbyde malebog med farveblyanter og softice til børnene, så forældrene kunne slappe af. Men gæster vænner sig også til ting, der engang var noget særligt, og de stiller stadigt højere krav til oplevelsen.”
I et presset marked er det nødvendigt at skille sig ud og tilbyde mere end blot et godt måltid. En splinterny rapport fra den amerikanske erhvervstænketank, Forrester, bekræfter at et målrettet fokus på kundeoplevelsen hurtigt ses på omsætningen.
Husk du kan følge HORESTAs VISITOR-magasin på Instagram, Facebook og LinkedIn.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025