Pocheret hummer med kastanjer. Marinerede kammuslinger med sort trøffel. Og en quiz.
Det har i en periode været menuen på den to-stjernede Michelin-restaurant, Eleven Madison Park, i New York. Til dessert fik gæsterne således serveret en fornem æske med elegant indpakkede chokolader lavet på mælk fra fire forskellige dyr. Som tilbehør til chokoladerne blev der serveret et papir med billeder af de fire dyr, og gæsten skulle så sætte chokoladen sammen med det rette dyr og blev dermed en aktiv medspiller i måltidet. Med et lille grin fra tjeneren og nysgerrige smil til og fra bordene ved siden af.
Nadeem Wasi er medlemschef i HORESTA, og han ser meget positivt på tendensen.
”At integrere underholdning i måltidet handler jo dybest set om at skille sig ud. Vi så det blandt andet med Jensens Bøfhus, som revolutionerede markedet ved at tilbyde malebog med farveblyanter og softice til børnene, så forældrene kunne slappe af. Men gæster vænner sig også til ting, der engang var noget særligt, og de stiller stadigt højere krav til oplevelsen.”
I et presset marked er det nødvendigt at skille sig ud og tilbyde mere end blot et godt måltid. En splinterny rapport fra den amerikanske erhvervstænketank, Forrester, bekræfter at et målrettet fokus på kundeoplevelsen hurtigt ses på omsætningen.
Husk du kan følge HORESTAs VISITOR-magasin på Instagram, Facebook og LinkedIn.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet
23-11-2025
-
Madklubben til HORESTA Årsdag 2025: Digitalisering starter der, hvor gæsten ikke ser det
23-11-2025
-
Restaurant Insights 2025: Få ny viden og inspiration til restaurantdriften
23-11-2025
-
HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal
23-11-2025
PRESSEKLIP
-
Beskæftigelsen fortsatte med at stige i september
21-11-2025
-
Mødeturisme og grøn omstilling får millionløft af staten
21-11-2025
-
Nye kystprojekter får luft under vingerne
21-11-2025
-
HORESTA: Strategisk turismeløft er godt – men bør følges op af bedre konkurrencevilkår
21-11-2025
-
Øresundslinjen bliver nu mere batteridrevet
21-11-2025
-
Klima og turisme forenes i ny storattraktion i Roskilde
21-11-2025