Hoteller, kroer, caféer, restauranter, attraktioner, konferencecentre m.fl. har alle det tilfælles, at virksomhederne grundlæggende sælger tid. I et givent tidsrum besøger gæsterne vores virksomheder, overnatter i vores senge, optager en siddeplads i restauranten, optager et mødelokale eller får en sjov oplevelse i en af vores forlystelser.

Her kan revenue management gøre en forskel. Særligt i disse Covid-19 tider, hvor mange virksomheder er underlagt restriktioner i form af krav til kvadratmeter, afstand, åbningstider m.fl., som reducerer kapaciteten væsentligt, er det afgørende, at den kapacitet, som er til rådighed, sælges optimalt. Det er her, revenue management kan gøre en forskel.

HORESTA har lavet et uddannelsesforløb for dig, som til daglig arbejder med salg, produktudvikling eller distribution og ønsker at blive klogere på dine kunder, forudsige deres adfærd og finde nye muligheder for at optimere omsætningen – særligt i en tid som denne. Kursusrækken er lavet på opfordring fra flere virksomheder i erhvervet.

Forløbet består af i alt 5 moduler á 2 kursusdage fordelt over 1 år, hvor du bliver undervist og løser opgaver med udgangspunkt i din virksomhed. Forløbet skal hjælpe dig til at identificere optimeringsmulighederne for din virksomhed, og eftersom forløbet er fordelt over en længere periode, giver det også mulighed for at hente rådgivning hos underviserne omkring løsningen af de praktiske udfordringer, som altid opstår, når nye ideer skal implementeres.

Program

  • Kursusmodul 1: Kundeanalyse, segmentering & forecasting
  • Kursusmodul 2: Positionering, konkurrentanalyse & produktkendskab
  • Kursusmodul 3: Prissætning, prisstruktur & produktudvikling
  • Kursusmodul 4: Optimering & implementering
  • Kursusmodul 5: Online synlighed, distribution & salg
  • Afslutning & HORESTA-diplomoverrækkelse

Læs mere om de enkelte kursusmoduler her.

Undervisere
Benedikte Rosenbrinck, Forsknings- og udviklingschef i HORESTA og ph.d. i revenue management.

Kaare Harry Kjerrumgaard, selvstændig underviser, rådgiver og konsulent. Kaare har siden 2005 arbejdet med rådgivning og undervist i fagområderne revenue management, online synlighed og softwaresystemer. Se endvidere www.khk.dk.

Pris

  • Medlemmer: Kr. 27.500 kr. ekskl. moms for den første medarbejder - Yderligere medarbejdere fra samme virksomhed kr. 16.500 kr. ekskl. moms.
  • Ikke medlemmer: Kr. 55.000 kr. ekskl. moms pr. medarbejder.


Tilskud
Virksomheden har mulighed for at søge støtte fra Kompetenceudviklingsfonden, hvis kursusdeltageren er omfattet af overenskomsten mellem HORESTA/3F. Medarbejderen skal desuden have minimum 6 måneders anciennitet. Der kan maksimalt opnås 2 ugers kompetencestøtte svarende 74 timer pr. medarbejder. Støtten er desuden betinget af, at medarbejderen ikke har forbrugt sine opsparede uger i indeværende år.

Der kan opnås et tilskud på 140 kr. pr. time eller i alt 10.780 kr. for deltagelse på dette uddannelsesforløb.

Kontakt
Har du spørgsmål, eller ønsker du at tilmelde dig kursusforløbet, er du meget velkommen til at kontakte HORESTAs analyseafdeling på tlf.: 35 24 80 80 eller e-mail: [email protected].

Du kan også tilmelde dig her.

Langt over 100 har taget kursus for oplæringsansvarlige

HORESTA og 3F har stor succes med et nyt kursus, som blandt andet skal sikre bedre lærepladser for elever. Over 100 har gennemført kurset det seneste halve år. En af dem er Jesper Ballisager, konferencekoordinator hos Severin

Lær at forbedre din virksomheds indtægter

HORESTA inviterer den 14. maj på kursus i Revenue Management, hvor du vil få præsenteret en række værktøjer til at optimere salg, kundeservice og at forbedre indtjeningen.

Log ind