Erhvervets virksomheder er blevet mere opmærksomme på deres miljøaftryk, og mange arbejder aktivt med nye og mere ansvarlige arbejdsgange, fortæller HORESTAs miljøchef Mikal Holt Jensen.

”Jeg ser flere og flere virksomheder, der arbejder aktivt med, hvordan deres virksomhed præsterer på de 17 verdensmål”.

Han mener, at verdensmålene er et godt værktøj til at kortlægge sin drift og forbrug i forhold til, hvor man er godt med, og hvor man kan blive endnu bedre.

Det fortæller han i det nye nummer af Visitor.

Hos Storebælt Sinatur Hotel & Konference fortæller Jan Grimstrup Larsen, hvordan man blandt andet har nedbragt antallet af leverancer og om den løbende dialog med leverandørerne. Hotelkæden har et mål om at være CO2-neutral i 2030.

Hos BC Hospitality Group står bæredygtighed også højt på agendaen. Her bruger man blandt andet en app til at holde styr på madspildet. Adm. direktør i virksomheden, Allan L. Agerholm uddyber, at hvis det kan måles, så kan man gøre noget ved det.

Hos Sunset Boulevard sagde man sidste år farvel til 6 mio. plastiklåg og sugerør. Men det bliver ikke med et ”på gensyn”, fortæller adm. direktør Jens Broch. Her arbejder man ikke kun med bæredygtige alternativer, men om alternativerne overhovedet er nødvendige.

Læs om flere konkrete tiltag i Visitor, hvor også Danhostel Kalundborg og Konferencevirksomheden Saltoftehus fortæller, hvordan de arbejder med skabe en mere ansvarlig drift.

Log ind