I ugerne op til en ferie søger de rejseklare turister tre gange så meget på oplevelser som på overnatningssteder, og de foretager otte gange så mange søgninger på, hvad de skal få tiden til at gå med i forhold til transport til destinationen.

Da NICE inviterede til afterparty kunne Andreas Linnet Jessen fra Seismonaut fortælle, at oplevelsesindustrien er det tredjestørste segment i rejsebranchen, og det vokser hurtigere end det samlede marked. Samtidig viser undersøgelser, at størstedelen af unge hellere vil bruge penge på oplevelser end materielle goder.

Andreas Linnet Jessen uddybede, hvordan den digitale udvikling har reduceret antallet af kundemøder. Og med det er betydningen af det enkelte møde også vokset. Derfor er hoteller, restauranter og andre oplevelsesvirksomheder nødt til at vurdere, hvordan de skaber så meget værdi som muligt i det enkelte møde, og hvorledes virksomhedens ansatte kan bidrage til en gæsteoplevelse, der er mindeværdig for gæsten.

Afterpartyet var en afrunding på innovationsprojektet NICE, hvor der blev lanceret et inspirationskatalog med en række af de bedste cases fra initiativet. Her bliver det vist, hvordan virksomheder fra den danske branche har gentænkt gæsteoplevelsen med henblik på at gøre besøget mere værdifuldt  og mindeværdigt.

Turismeforsker Jens Friis Jensen fra Roskilde universitet, som er en af forfatterne bag inspirationskataloget, understregede, at det er vigtigt at bringe medarbejdernes egen kreativitet i spil, når der skal skabes de bedste oplevelser sammen med gæsten. Han gav også eksempler på, hvordan det er muligt at måle værdien af den oplevelse, der skabes i mødet mellem gæst og ansat

Du kan hente inspirationskataloget på www.NICEProject.dk og som e-paper her.

NICE Project er et samarbejde mellem HORESTA, Region Hovedstaden, 3F Privat Service, Hotel og Restauration, HK Privat, HK Handel, Dansk Erhverv, Cphbusiness, Wonderful Copenhagen og Roskilde Universitet.

For yderligere information kontakt:

Lene.jpg
Chefkonsulent, Fra ståsted til springbræt
Lene Wendelboe
WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Trend: Virksomheder forener historie og den digitale fremtid

Hvordan kan man som virksomhed skille sig ud ved at forene digitale muligheder med forretningens historie? For at løfte et gammelt brand ind i nutiden og fremtiden har familieboghandlen Rubio, sammen med designvirksomheden Masquespacio brugt teknologi i deres indretning til at skabe interaktion.

Kom til inspirerende NICE Afterparty

NICE-projektet (New innovative Customer Experiences) er afsluttet, men virksomhederne har sammen gennem fem år skabt resultater og ny viden om, hvordan turisterhvervets medarbejdere kan skabe oplevelser og værdi i samspil med gæsterne.

250 branchefolk deltog i festival

NICE Live The Festival havde torsdag samlet 250 direktører og beslutningstagere fra alle dele af turismen. Målet var at dele erfaringer og inspirere hinanden til at skabe endnu bedre gæsteoplevelser.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne