HORESTA og 3F’s brandingkampagne af hotel- og restauranterhvervet er kommet flyvende fra start med blandt andet flere end 100.000 visninger på den første film med en social media-influencer. Kampagnens indhold skal dog også drives af 14 ambassadører i erhvervet, som vi løbende vil præsentere. Blandt dem er Christian Wellendorf, kaptajn for kokkelandsholdet og vinder af verdens bedste kokkeassistent ved Bocuse d’Or.

Christian Wellendorf er en af gastronomiens mest blinkende stjerner. Og ikke bare i Danmark: Han har assisteret Kenneth Toft-Hansen til guld ved Bocuse d’Or, og han står i spidsen for kokkelandsholdet. Han har dog også afsat tid til at bidrage til brandingen af hotel- og restauranterhvervet i HORESTA og 3F’s nye kampagne, Hospitality Career.

Christian Wellendorf har begrundet sin opbakning til Hospitality Career sådan:

”Jeg synes, det er supersejt at være håndværker og kunne være med til at kunne inspirere andre unge mennesker til at gå lidt de samme veje, som jeg måske har gjort. Det vil jeg gerne være med til at skabe lidt fokus på”.

Læs mere om kampagnen på siden www.hospitalitycareer.dk.

Video: Med digitalt karrierespil skal unge ’game’ sig vej til viden om branchen

Folkeskoleeleverne ved godt, at en kok laver mad, at en tjener yder service, og at en receptionist tager mod gæsterne med et smil. Men skal flere vælge branchens uddannelser, så skal vidensniveauet løftes. Derfor har HORESTA og 3F’s projekt Hospitality Career udviklet et digitalt karrierespil, hvor unge skal diskutere og debattere sig vej gennem dilemmaer og situationer, som erhvervets ansatte møder i hverdagen.

Digitalt spilunivers skal give unge et nyt og anderledes indblik i branchen

I disse uger afprøver de første folkeskoleelever et nyudviklet, digitalt karrierespil, der er en del af Hospitality Career-projektet, som HORESTA og 3F står bag. Ambitionen er at nå ud til eleverne i 7. klasse og præsentere dem for de mange muligheder, der er ved at tage en uddannelse i hotel- og restaurantbranchen.

Log ind