I det nye nummer af Visitor kan HORESTA endnu en gang byde velkommen til en række nye medlemmer. Blandt dem finder man caféen The Lazy Wombat i Aarhus.

Cafeen har et australskinspireret tema, og så er alle råvarerne økologiske. Til spørgsmålet om hvorfor caféen meldte sig ind i HORESTA, lyder svaret fra Tine Caldwell, adm. leder, og James Caldwell, ejer:

”Vi havde brug for rådgivning. Vi kendte godt HORESTA, da vi startede, men havde ikke indset vigtigheden af at være medlem, indtil vi stod i en konkret situation og havde brug for rådgivning”.

Den juridiske rådgivning assistance var også medvirkende til valget hos Brasserie & Restaurant NO76 i Nibe, fortæller restaurantchef Pia Jensen:

”Vi meldte os ind i HORESTA, så vi kunne gøre brug af hovedoverenskomsten. Det var fint for os at melde os ind, så vi kan få sparring og juridisk bistand. Så sikrer man, at de ansatte får de bedste lønvilkår, de skal have, mens vi får sparring og hjælp, og ikke mindst kender de branchen”, lyder det fra Pia Jensen.

De nye, som vi i HORESTA glæder os til at arbejde sammen med, er:

Jurfood ApS, København S

Restaurant Flammen Glostrup ApS, Glostrup

Gorm's Tivoli ApS, København V

Fløng Forsamlingshus, Hedehusene

Guest Apart ApS, Aarhus C

Benny 40, København S

DANHOSTEL Kragsbjerggård, Odense M

Max & Nikolai's Marketenderi, Hellerup

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed? Ring på 3048 2268 eller send en mail til medlemschef Nadeem Wasi på wasi@horesta.dk.

Læs hele det nye Visitor her.

Guide: Sådan dokumenterer du økologi i din virksomhed

Flere og flere kunder efterspørger økologi, når måltidet skal bestilles. Det gælder i alt fra restauranten og caféen til konferencecentreret og i morgenmadsbuffeten på hotellet. Og virksomhederne kan nemt reklamere med det, så længe de holder økoregnskab, lyder det fra HORESTAs fødevarechef Tine Skriver i det nye Visitor-magasin.

Brug af musik er en god forretning

Når restaurantgæster hører genkendelig musik, stimulerer det hjernens og påvirker humøret positivt. Det viser en ny undersøgelse fra det svenske analysebureau HUI og Soundtrack Your Brand, som det nyeste nummer af HORESTAs Visitor-magasin bringer en historie om.

Restauratør: ”Konkurrencen er hård, men jeg tror på det”

”Gå hjem og lav mad”, sagde restauratøren og kogebogsforfatteren Trine Hahnemann i mange år til danskerne, men nu laver hun selv takeaway fra sit madhus på Østerbro. Restaurantmarkedet har nemlig udviklet sig, og hun fortæller i det nye Visitor, hvorfor hun ikke havde lavet samme virksomhed for ti år siden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne