Gennem hele sommeren sætter Politiken fokus på bæredygtige rejser. Det bedste ’grønne’ feriebillede vinder hver uge en overnatning for to personer på et Green Key-mærket hotel i Danmark.

Målet har været at bidrage til at hylde dem, der tænker bæredygtigt på ferien.

”Der bliver snakket rigtig meget bæredygtighed, men der er stadig et stykke vej i forhold til, hvordan forbrugerne opfører sig, når de er på ferie. Med denne konkurrence vil vi gerne sætte fokus på både de forbrugere, der tænker over ansvarlighed på rejserne, og i Danmark har vi et erhverv, som er rigtig langt fremme på denne dagsorden”, siger Mikal Holt Jensen, der er miljøchef i HORESTA og sekretariatsleder for Green Key.

Deltagerne sender deres bedste ’grønne’ billede med en kort beskrivelse af motivet (maks. 100 tegn) til [email protected], eller ’tagger’ det på Instagram med #politiken_baeredygtig_rejse. Via dette hashtag kan du også se de mange billeder, der allerede er kommet ind.

Læs mere og se de øvrige flotte billeder: Ugens bedste rejsefotos: Otte bud på grøn og bæredygtig rejseinspiration

DR Koncerthuset opnår Green Key-certificering

DRs Koncerthus på Amager har opnået den internationalt anerkendte Green Key-certificering efter en omfattende vurdering af husets bæredygtighedsindsats. Certificeringen omfatter både drift, publikumsservice, produktioner og konferencer.

Hotel i Horsens får DGNB guld-certificering

Four Points Flex Horsens har opnået DGNB guld-certificering som en del af Recharge City i Horsens. Certificeringen anerkender løsninger inden for miljø, økonomi og sociale forhold og skal dokumentere ansvarlig ejendomsudvikling og lavere miljøbelastning – og spiller samtidig godt sammen med Green Key.

30 år med Green Key hos KolleKolle

KolleKolle markerer 30 år med Green Key og sætter fokus på langsigtet bæredygtighedsarbejde. Certificeringen har været en central ramme for centrets drift og udvikling siden 1996.

Log ind