Gennem hele sommeren sætter Politiken fokus på bæredygtige rejser. Det bedste ’grønne’ feriebillede vinder hver uge en overnatning for to personer på et Green Key-mærket hotel i Danmark.
Målet har været at bidrage til at hylde dem, der tænker bæredygtigt på ferien.
”Der bliver snakket rigtig meget bæredygtighed, men der er stadig et stykke vej i forhold til, hvordan forbrugerne opfører sig, når de er på ferie. Med denne konkurrence vil vi gerne sætte fokus på både de forbrugere, der tænker over ansvarlighed på rejserne, og i Danmark har vi et erhverv, som er rigtig langt fremme på denne dagsorden”, siger Mikal Holt Jensen, der er miljøchef i HORESTA og sekretariatsleder for Green Key.
Deltagerne sender deres bedste ’grønne’ billede med en kort beskrivelse af motivet (maks. 100 tegn) til [email protected], eller ’tagger’ det på Instagram med #politiken_baeredygtig_rejse. Via dette hashtag kan du også se de mange billeder, der allerede er kommet ind.
Læs mere og se de øvrige flotte billeder: Ugens bedste rejsefotos: Otte bud på grøn og bæredygtig rejseinspiration
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026