Der kan være mange fordele ved at producere sine egne råvarer, men ikke alle virksomheder i storbyen har plads.

Dette dilemma satte Farm.one sig for at løse i 2015, da de startede deres eget landbrug i en kælder i New York. De producerer nu flere hundrede forskellige afgrøder i deres undergrundsfaciliteter året rundt og leverer til en lang række restauranter i New York.

(artiklen fortsætter under billedet)

Farm.one har udarbejdet et vertikalt landbrug, der kan eksistere uden jord – dette kaldes hydroponisk landbrug. Her anvendes ingen jord til dyrkning af planter, men derimod mineralske næringsopløsninger i vand. Farm.one bruger endda mindre vand, end når man vasker tøj.

Farm.one har skabt en mere bæredygtig tilgang til landbruget og har formået at give ubenyttede kældre og lignende områder ny værdi.

Muligheder/perspektivering:

- Hvordan kan I gøre jeres uudnyttede lokaler attraktive for andre?

- Hvordan kan I benytte uudnyttede lokaler på en ny måde?

- Hvordan kan I ændre jeres supply chain ved at tænke i nye muligheder?

Læs mere:

https://farm.one

https://mashable.com/video/underground-eco-friendly-farm/?europe=true


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Trend: Virksomheder forener historie og den digitale fremtid

Hvordan kan man som virksomhed skille sig ud ved at forene digitale muligheder med forretningens historie? For at løfte et gammelt brand ind i nutiden og fremtiden har familieboghandlen Rubio, sammen med designvirksomheden Masquespacio brugt teknologi i deres indretning til at skabe interaktion.

Kødklister solgt ulovligt til danske restauranter

Kødklister er ikke tilladt i fødevareproduktion i Danmark. Hverken i kødindustrien eller restaurationsbranchen. Alligevel har mindst 12 danske restauranter købt kødklister af mærket Activa de seneste år. Købet er sket hos det svenske firma Werners Gourmetservice via en dansk mellemmand, fortæller DR.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne