Hotel- og restrauranterhvervet er først og fremmest ’people business’, men vi må ikke glemme digitaliseringens muligheder. Det var budskabet fra HORESTAs adm. direktør Katia K. Østergaard, da hun torsdag morgen var igennem på TV2 Business.
Her fortalte hun, at digitalisering og ny teknologi byder på en masse muligheder for både hoteller og restauranter i en tid, hvor det er nødvendigt at maksimere ressourcerne og effektivisere driften i den hårde konkurrence.
Og konkurrencen vil kun blive skærpet. I disse år åbner der både mange nye restauranter, og der er en stor kapacitetsudvidelse på vej til hotelmarkedet. Erhvervets virksomheder oplever allerede store udfordringer med rekruttering af både faglærte og ufaglærte.
Afsluttende i TV2 Business-interviewet lød det fra HORESTA-direktøren, at målet med digitalisering ikke er at erstatte medarbejdere, men i stedet frigive ressourcer til, at de ansatte kan gøre det, som de er allerbedst til. Nemlig at yde service i verdensklasse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025