Hotel- og restrauranterhvervet er først og fremmest ’people business’, men vi må ikke glemme digitaliseringens muligheder. Det var budskabet fra HORESTAs adm. direktør Katia K. Østergaard, da hun torsdag morgen var igennem på TV2 Business.

Her fortalte hun, at digitalisering og ny teknologi byder på en masse muligheder for både hoteller og restauranter i en tid, hvor det er nødvendigt at maksimere ressourcerne og effektivisere driften i den hårde konkurrence.

Og konkurrencen vil kun blive skærpet. I disse år åbner der både mange nye restauranter, og der er en stor kapacitetsudvidelse på vej til hotelmarkedet. Erhvervets virksomheder oplever allerede store udfordringer med rekruttering af både faglærte og ufaglærte.

Afsluttende i TV2 Business-interviewet lød det fra HORESTA-direktøren, at målet med digitalisering ikke er at erstatte medarbejdere, men i stedet frigive ressourcer til, at de ansatte kan gøre det, som de er allerbedst til. Nemlig at yde service i verdensklasse.

Har du fået læst?

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Kunstig Intelligens indtager hotelbranchen

Kunstige intelligenser som f.eks. Google Assistent, Cortana, Siri findes allerede i vores telefoner, og i både USA og i Østen bliver de digitale assistenter brugt flittigt.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne