Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den tidligere hovedindgang til Amtssygehuset i Aarhus er sat til salg og kan fremover danne ramme om blandt andet hotel og restauration. Bygningen indgår i omdannelsen af det tidligere hospitalsområde til en ny bydel, hvor Aarhus Kommune ønsker at skabe liv og aktivitet.

Portbygningen, der er tegnet af arkitekt Axel Høeg-Hansen, rummer omkring 3.500 etagemeter og er tæt på 100 år gammel. Den er bevaringsværdig og kan derfor hverken nedrives eller omdannes til boliger. I stedet lægger udbuddet op til, at en investor udvikler besøgsrettede funktioner med respekt for de historiske elementer som røde tegl, gule bånd og trappetårne.

Ifølge bystrategisk chef i Aarhus Kommune, Bente Lykke Sørensen, er ambitionen at skabe en levende og blandet bydel for både beboere og besøgende. Projektet er en del af en større udvikling, hvor området skal rumme op mod 2.500 beboere samt erhverv, kultur og nye byrum.

Læs hele historien på Turistmonitor

Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år

Vibeke Wonsbeck Filsø stopper som hotelchef for Four Points Flex by Sheraton Vejle og Kirk Suites. Fra 1. juli vender hun tilbage som selvstændig konsulent med fokus på salg, marketing og ledelse.

Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg

Et nyt byudviklingsprojekt på Esbjerg Havn kan bane vej for både hotel, konferencefaciliteter, restauranter og butikker. Planforslaget er sendt i offentlig høring, men møder samtidig politisk modstand.

Log ind