Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Turismereserven på 200 mio. kr. er nu halvt brugt, og 103,5 mio. kr. er allerede sendt ud til initiativer i hele landet. Det oplyser turismens minister Morten Dahlin.
Han fremhæver, at uddelingen følger klare principper om både geografisk spredning og styrkelse af flere grene af turismeerhvervet – fra storbyferier til natur-, gastro- og kystturisme.
Mad- og gastroturisme samt de regionale udviklingsplaner er blandt de områder, der har modtaget de største beløb.
Ifølge Morten Dahlin handler støtten om at skabe strukturel udvikling frem for at sprede midlerne i småportioner. Han peger på, at projekter med stærke samarbejder – eksempelvis mellem det offentlige, destinationsselskaber og private aktører – bliver prioriteret højt.
Ministeren oplyser, at interessen fra branchen har været massiv, og at mange aktører har anerkendt den valgte retning. De resterende 96,5 mio. kr. vil snart blive fordelt, men hvordan og hvornår, er endnu ikke præciseret.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026