Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På HORESTAs årsdag i november understregede keynote-speaker Ken Hughes, at kunstig intelligens vil ændre arbejdsmetoderne i turismebranchen markant.

AI-værktøjer som ChatGPT og andre generative systemer bliver stadig mere avancerede og kan effektivisere opgaver som bemandingsplaner, databehandling og kommunikation.

Trods teknologiske fremskridt er de fleste virksomheder på samme niveau med implementeringen. Eksperter fremhæver, at deling af erfaringer og støtte til medarbejdere med AI-kompetencer er afgørende for succes.

Ken Hughes advarede på årsdagen i november om, at virksomheder, der ikke omfavner udviklingen, risikerer at sakke bagud i en branche, der allerede kæmper med komplekse IT-systemer.

Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)

Almindelige ansættelsesretlige principper gælder også ved brug af AI

Flere virksomheder bruger kunstig intelligens i rekruttering og HR, men det fritager dem ikke for at overholde gældende ansættelsesretlige principper, persondata og regler mod diskrimination. Med EU’s nye AI-forordning følger desuden en række skærpede pligter, som træder i kraft fra 2025 og 2026.

Bornholm lancerer chatagent for turister

En ny digital chatagent skal gøre det lettere for både danske og udenlandske gæster at finde ferieinformationer og få svar døgnet rundt på flere sprog.

Log ind