Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På HORESTAs årsdag i november understregede keynote-speaker Ken Hughes, at kunstig intelligens vil ændre arbejdsmetoderne i turismebranchen markant.

AI-værktøjer som ChatGPT og andre generative systemer bliver stadig mere avancerede og kan effektivisere opgaver som bemandingsplaner, databehandling og kommunikation.

Trods teknologiske fremskridt er de fleste virksomheder på samme niveau med implementeringen. Eksperter fremhæver, at deling af erfaringer og støtte til medarbejdere med AI-kompetencer er afgørende for succes.

Ken Hughes advarede på årsdagen i november om, at virksomheder, der ikke omfavner udviklingen, risikerer at sakke bagud i en branche, der allerede kæmper med komplekse IT-systemer.

Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)

HORESTA-netværk stiller skarpt på AI i arbejdslivet

Hvordan kan kunstig intelligens blive en praktisk medspiller i en travl hverdag– Og hvad skal man være opmærksom på juridisk? Det er på dagsordenen, når HORESTAs Learning and Development-netværk mødes den 9. september.

Italien indleder sag mod Trustpilot

Den danske anmeldelsesplatform er under lup i Italien, hvor konkurrencemyndighederne undersøger, om virksomhedens model giver urimelige fordele og hæmmer konkurrence.

Log ind