Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den nye turismestrategi skal styrke turismeerhvervet, øge antallet af gæster og forbedre udnyttelsen af eksisterende overnatningskapacitet. Det skriver Turisme.nu

Ifølge destinationsdirektør, Johanne Bugge, fokuserer strategien på bæredygtighed, stærkere samarbejde med erhvervsliv og borgerforeninger samt øget markedsføring af området.

Erhvervsturisme og endagsturister fra oplandet omkring Aalborg, Randers og Aarhus skal være med til at bidrage til væksten. Derudover vil Destination Himmerland arbejde med events, produktudvikling og samarbejder med lokale aktører for at øge kendskabet til området.

Læs hele historien på Turisme.nu

HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal

Regeringens investering på 23 millioner kroner i møde- og erhvervsturismen får fuld opbakning fra HORESTA, der fremhæver erhvervsturisters markant højere døgnforbrug og ser satsningen som både økonomisk klog og strategisk nødvendig for Danmarks internationale konkurrencekraft.

Log ind