Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Teleselskabet 3 har analyseret mobilbrug på sit netværk i Danmark fra 1. juni til 1. august og kortlagt, hvilke lande turisterne kom fra. Det skriver Turisme24.

Øverst på listen ligger Tyskland, mens Holland, Norge, Frankrig og Spanien også er blandt de mest repræsenterede nationaliteter. USA, Sverige, Storbritannien, Polen og Belgien runder top-10.

Opgørelsen er baseret på antallet af udenlandske enheder, der har været logget på netværket i perioden. Ifølge Stefan Ring Støhrmann, chef for netværksdrift og kundekvalitet hos 3, giver denne metode et realistisk billede af turisternes nationale oprindelse.

Teleselskabet oplyser samtidig, at danske 3-kunder i udlandet har øget deres dataforbrug med knap 10 pct. hen over sommeren. De mest brugte rejselande målt på dataforbrug var Sverige, Tyskland, Italien, Frankrig og Spanien.

Læs hele historien på turisme24.dk

Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion

Vikingemuseet Fyrkat har modtaget 10 mio. kr. fra Den A.P. Møllerske Støttefond til en omfattende renovering af det rekonstruerede langhus. Samtidig arbejdes der på et nyt formidlingshus ved den UNESCO-anerkendte ringborg.

Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere

En ny erhvervsuddannelse til turismeassistent starter i Roskilde til oktober. Uddannelsen er udviklet i tæt samspil med turisme- og oplevelsesbranchen og har fokus på værtskab, gæsteoplevelser og praktik i virksomheder.

Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport

Et salg af Aarhus Airport ser ud til at være tæt på efter flere års forhandlinger. Ifølge TV2 Østjyllands oplysninger er Anders Holch Povlsen køber, hvis de tre ejerkommuner godkender handlen.

Log ind