Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danmark tiltrækker hvert år turister fra hele verden med unikke madoplevelser, lokale råvarer og anerkendte restauranter.
Nu får området politisk rygvind: Regeringen afsætter 40,5 mio. kr. til at understøtte og videreudvikle dansk gastroturisme, og et nyt advisory board skal komme med anbefalinger til, hvordan Danmark styrker sin position yderligere.
Minister for byer og landdistrikter, Morten Dahlin (V), fremhæver det brede potentiale i dansk gastronomi – fra whisky og gårdbutikker til Michelin-restauranter. Midlerne skal tiltrække flere madglade gæster og bidrage til vækst i hele turismeerhvervet.
HORESTAs konstituerede adm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, glæder sig over satsningen og peger på, at Danmark med sine 52 Michelin-stjerner har opnået meget – men at positionen ikke er sikret fremadrettet. Han kalder regeringens udmelding et stærkt signal og en vigtig start på en bredere drøftelse om fremtidens danske madturisme.
Læs hele historien på Turisme24
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026