Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Tjenereleverne Denice Gjerdrum og Amanda Bodholdt fra Hansenberg i Kolding sikrede sig sølv ved Nordiske Mesterskaber for kokke- og tjenerelever 2025, der blev afholdt på College360 i Silkeborg.
Samtidig opnåede kokkeeleverne Oliver Løve og Tobias Gorm Rasmussen fra ZBC i Slagelse en andenplads, kun overgået af et norsk hold. Elever fra hele Norden dystede i gastronomi og restaurantservice med stort fokus på bæredygtighed.
Førstedagen bød på opgaver som en varm forret med hvid asparges, vol-au-vent med blåmuslinger og en nyfortolkning af Chicken Danoise. På andendagen samarbejdede kokke- og tjenerelever om en fire-retters menu og osteanretning baseret på hemmelige råvarer.
Tjenereleverne matchede vin og drikkevarer til retterne, dækkede bæredygtige borde og deltog i vin- og cocktailpræsentationer.
Chef for uddannelse og konkurrencer i HORESTA, Pia Svane, fremhævede deltagernes høje niveau og store potentiale som en styrkelse af branchens fremtid.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026