Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Copenhagen Gaming Week, som Bellagroup og Wonderful Copenhagen i fællesskab har skabt for at give turismen et rygstød uden for højsæsonen, præmierede i januar og tiltrak 12.500 besøgende. Ny melder arrangørerne, at de planlægger at holde festivalen igen i 2025. Det skriver Turisme24.dk.
Det sker oven på, at Københavns Kommune allerede i marts meldte ud, at man forlænger støtten til Copenhagen Gaming Week ind i 2025 og 2026 med en udmøntning til planlægning og afholdelse på 2,5 millioner kroner i 2025 og to millioner kroner i 2026. Kommunen har i øvrigt også oprettet en pulje på 700.000 kroner, som man vil bruge på sin egen aktivering i forbindelse med eventen.
Til næste år er det igen Bellagroup, Blackbox Media, Wonderful Copenhagen og Københavns Kommune, der står bag arrangementet.
”Det er vigtigt, at vi både skaber og videreudvikler stærke events og reasons to go i første kvartal, så vi kan udnytte det store potentiale i at styrke hovedstaden som vinterdestination. Copenhagen Gaming Week blev en stor succes her i vinter, og derfor er det rigtig positivt, at eventen vender stærkt tilbage i 2025,” siger Wonderful Copenhagens administrerende direktør, Mikkel Aarø-Hansen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025